Το μεγαλύτερο λάθος που σου «κοστίζει» πελάτες κάθε μέρα
Πολλοί επαγγελματίες, ειδικά όταν ξεκινούν ή όταν τα πράγματα ζορίζουν, λένε: «Δεν έχω χρήματα για διαφήμιση». Είναι μια φράση που ακούγεται συχνά και φαίνεται λογική. Όμως η αλήθεια είναι πως αυτή η φράση έχει πολύ μεγαλύτερο κόστος από όσο φαντάζεσαι.
Αν έχεις κάτι που βοηθάει, κάτι που αξίζει, κάτι που μπορεί να αλλάξει τη ζωή ή την καθημερινότητα ενός ανθρώπου, αλλά δεν το ξέρει κανείς, τότε συμβαίνει κάτι βαθιά άδικο: ο κόσμος μένει με το πρόβλημά του - κι εσύ μένεις χωρίς πελάτες.
Κι αυτό δεν συμβαίνει επειδή δεν είσαι καλός. Συμβαίνει γιατί δεν εμφανίζεσαι μπροστά σε εκείνους που σε χρειάζονται. Δεν σε γνωρίζουν. Δεν σε έχουν δει ποτέ. Δεν σε έχουν ακούσει.
Η διαφήμιση δεν είναι πολυτέλεια. Δεν είναι κάτι που κάνεις όταν όλα είναι τέλεια, ούτε είναι δαπάνη για όταν «περισσεύουν χρήματα». Η διαφήμιση είναι η φωνή σου. Είναι το μέσο για να πεις «είμαι εδώ» στον άνθρωπο που ψάχνει λύση. Είναι η γέφυρα ανάμεσα σε εσένα και σε αυτόν που αναρωτιέται αυτή τη στιγμή: «ποιος μπορεί να με βοηθήσει;»
Όταν ξεκαθαρίσεις αυτό, αλλάζει η επιχείρησή σου. Σταματάς να βλέπεις τη διαφήμιση ως έξοδο και αρχίζεις να τη βλέπεις ως τον πιο σύντομο δρόμο προς τον πελάτη σου. Και δεν χρειάζεσαι τεράστιο budget. Δεν χρειάζεσαι viral ιδέες. Δεν χρειάζεσαι ακριβές παραγωγές ή περίπλοκες καμπάνιες. Αυτό που χρειάζεσαι είναι κάτι πολύ πιο απλό: ένα καθαρό μήνυμα και μια σωστή στρατηγική.
Το καθαρό μήνυμα δεν είναι ένα «έξυπνο» σλόγκαν. Είναι η ουσία αυτού που κάνεις: ποιον βοηθάς, πώς τον βοηθάς, τι πρόβλημα του λύνεις ή τι αξία του προσφέρεις. Είναι μια αλήθεια που αγγίζει. Που λέγεται με συνέπεια, με απλότητα, με αυθεντικότητα.
Και η στρατηγική είναι το πού και πώς θα επικοινωνήσεις αυτό το μήνυμα: πού θα πας να μιλήσεις, με τι δημιουργικό (φωτογραφία ή βίντεο), και με ποιο κάλεσμα. Όταν αυτά τα δύο ευθυγραμμιστούν, αρχίζει να συμβαίνει κάτι όμορφο: ο σωστός άνθρωπος σε βλέπει, σε ακούει και νιώθει πως επιτέλους κάποιος τον καταλαβαίνει.
Τότε ακόμα και 10 ή 20 ευρώ την ημέρα μπορούν να φέρουν πελάτες. Γιατί δεν χρειάζεται να σε δουν όλοι. Χρειάζεται να σε δουν οι σωστοί. Αυτοί που έχουν το πρόβλημα, που ζουν με την ανάγκη, που ψάχνουν απελπισμένα τη λύση - και θέλουν να εμπιστευτούν κάποιον που τους καταλαβαίνει.
Πόσο σου κοστίζει λοιπόν να μην κάνεις διαφήμιση; Δεν μιλάμε για τα χρήματα που δεν δαπανάς. Μιλάμε για τα έσοδα που δεν έρχονται. Για τις συνεργασίες που δεν ξεκινούν. Για τους ανθρώπους που μπορεί να σε χρειάζονται αλλά δεν μαθαίνουν ποτέ ότι υπάρχεις. Αυτό είναι το πραγματικό κόστος του να παραμένεις αόρατος.
Η αγορά δεν επιλέγει πάντα τον πιο άξιο. Επιλέγει εκείνον που εμφανίζεται την κατάλληλη στιγμή, με τον κατάλληλο τρόπο, και με λόγια που συνδέονται με τις σκέψεις και τις ανάγκες του πελάτη. Αν εσύ είσαι καλύτερος, αλλά απών, και κάποιος λιγότερο ικανός, αλλά παρών, τότε η αγορά θα επιλέξει εκείνον.
Η παρουσία σου είναι το πρώτο βήμα. Δεν χρειάζεσαι τελειότητα. Χρειάζεσαι μία ξεκάθαρη φράση, μία καθαρή πρόταση, και ένα μικρό budget για να ξεκινήσεις. Η διαφήμιση σου δίνει παρουσία, σε φέρνει σε επαφή με νέους ανθρώπους και δημιουργεί το έδαφος για εμπιστοσύνη. Αν επιμείνεις, δημιουργεί και ροή.
Αν κάθε μέρα επενδύεις λίγα ευρώ για να εμφανίζεσαι, να λες «εδώ είμαι», να εξηγείς πώς μπορείς να βοηθήσεις, τότε σταδιακά θα αρχίσεις να χτίζεις μια μικρή αλλά σταθερή ροή πελατών.
Αν σε δουν 1.000 άνθρωποι, και ένας στους 100 ενδιαφέρεται, τότε έχεις 10 ευκαιρίες. Κι από αυτές, αρκεί να γίνει μία πώληση για να έχεις επιστροφή στην επένδυση σου. Και αυτό συμβαίνει καθημερινά, σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις.
Μην περιμένεις να είναι όλα έτοιμα για να ξεκινήσεις. Ξεκίνα και τα υπόλοιπα θα τα μάθεις στην πορεία. Η καλύτερη στιγμή να διαφημιστείς ήταν χθες. Η δεύτερη καλύτερη, είναι σήμερα.
Αν δεν ξέρεις πώς να ξεκινήσεις, δεν πειράζει. Δεν χρειάζεται να το κάνεις μόνος σου. Στην Click4Web μπορούμε να σε βοηθήσουμε να βρεις το σωστό κοινό, να διαμορφώσουμε μαζί το μήνυμά σου και να στήσουμε τις πρώτες σου διαφημίσεις με χαμηλό budget αλλά σωστή κατεύθυνση. Χωρίς άγχος. Χωρίς περιττά κόστη. Με ξεκάθαρη σκέψη, απλό σχεδιασμό και ανθρώπινη καθοδήγηση.
Γιατί αυτό που έχεις, αξίζει. Και είναι καιρός να το δει κι ο κόσμος.
